Grijp je kans!

Wij Nederlanders klagen veel. De zorg is zo’n onderwerp waar veel over geklaagd wordt, terwijl onze kinderen steeds ouder worden en kinderen die nu geboren worden zelfs een gemiddelde leeftijd van 100 zullen halen. Wij zijn bang voor aanslagen, maar iedere aanslag zal onze waarden, zoals vrijheid en gelijkheid, alleen maar versterken. En we komen net uit een zeer zware economische crisis, inmiddels daalt de werkeloosheid en stijgt het besteedbaar inkomen.

Ook de werkeloosheid is een terugkerend onderwerp van geklaag. Dit geldt ook voor inwoners van Losser. Wij klagen dat bedrijven niet in Losser blijven en de werkgelegenheid achteruit gaat. Ondertussen worden in Enschede de meest geweldige uitvindingen gedaan op het kennispark. De startups en ideeën die hier ontstaan zorgen voor een grote hoeveelheid en variëteit aan banen voor de toekomst. Deze banen zullen nu, en in de toekomst, ook voor werk voor de inwoners van de gemeente Losser zorgen.

Hoewel de groenperkjes in Losser iets minder bijgehouden worden, en dit voor sommige mensen een reden is om te klagen, gaat het goed met Losser. Er kan weer geïnvesteerd worden en wij zijn een financieel lastige periode doorgekomen waarbij het voorzieningsniveau gehandhaafd is. Over dat voorzieningsniveau wordt trouwens ook regelmatig geklaagd, bijvoorbeeld over de openingstijden van het gemeentehuis. Hier moet ik u gelijk in geven, dus laten we proberen dit aan te pakken!

Ondanks al het goede en positieve in Nederland, de regio en Losser zijn er ook mensen waarmee het niet goed gaat. Denk hierbij aan de vluchtelingen die in de Fakkel hebben overnacht. Veel inwoners van de gemeente hebben, op welke manier dan ook, geholpen om hun verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Ook het gezin dat net de eindjes niet aan elkaar kan knopen krijgt steun door bijvoorbeeld de voedselbank. Prachtige initiatieven voor en door de samenleving. Waarom klagen wij dan over de verruwing van de samenleving?

Laten we proberen om kritisch naar ons geklaag te kijken. Want we klagen met ons allen over een geweldig land, een mooie regio en een schitterende gemeente. Het is een voorrecht om hier te wonen en te leven. Dus in plaats van klagen is het tijd om de vele kansen die voorbij komen te grijpen.

Klik hier voor de Week van Losser