VVD Losser stelt vragen aan college over kosten Kulturhus

VVD Losser stelt vragen aan college over kosten Kulturhus via artikel 39 procedure.

De VVD in Losser wil van het college weten welke kosten er al zijn gemaakt als gevolg van de voorbereidingen voor het Kulturhus. Volgens de VVD zijn dat minimaal enkele tonnen. Vele adviesbureaus, architecten, projectleiders zijn de revue gepasseerd.

Wij hebben begrepen dat kosten uit het verleden geen onderdeel uitmaken van de plannen. Het businessplan gaat over de toekomst en daar zijn wellicht kosten die al afgeboekt  zijn niet in opgenomen. De werkelijke totale kosten voor het Kulturhus zullen dus waarschijnlijk nog enkele tonnen hoger liggen dan de in de businesscase genoemde 3,5 miljoen. Wij wachten het antwoord van het college af.

Hieronder de tekst van de vragen aan het college:

Geachte College,

Inmiddels zijn de voorbereidingen voor het realiseren van het Kulturhus in het gemeentehuis reeds enkele jaren bezig.
In het kader hiervan hebben wij de volgende vragen:

Wij willen graag een overzicht ontvangen van alle tot op heden gemaakte kosten die gerelateerd zijn aan de voorbereidingen van het Kulturhus Losser incl. LFV. Het gaat daarbij o.a. om de kosten voor adviesbureaus, architecten, projectleider, etc. Dit graag gerubriceerd per crediteur, maar wel alle facturen gespecificeerd benoemen.
Ook willen wij graag op de hoogte worden gebracht van de ambtelijke inzet met de daarbij behorende kosten. Dit mag getotaliseerd per jaar.

In het overzicht tevens graag vermelden in welke mate onze gemeente de btw kan terugvorderen.

Tevens willen wij graag weten welke kosten die in dit overzicht vermeld staan onderdeel uitmaken van de genoemde bedragen uit het businessplan en welke niet.

Hoogachtend,

Harry Heegen, fractievoorzitter VVD