VVD voor behoud oude Aloysiusschool

Wij zijn als raad geen club die losstaat van de rest van de bevolking en maar op eigen houtje besluiten mag nemen waar totaal geen draagvlak voor is. Alhoewel wij soms het idee hebben dat dit college het wat dit onderwerp betreft wel zo ziet. Losser wil de oude Aloysiusschool niet kwijt, dat is wel duidelijk. Dit college heeft de taak dat serieus te nemen.

Uit alles blijkt dat de bevolking van Losser zeer veel waarde hecht aan het behoud van het gebouw van de voormalige Aloysiusschool.

Wij hebben lang het idee gehad dat het uiterst moeilijk zou worden de Aloysiusschool te laten staan. Er waren immers geen gegadigden om het te gaan ontwikkelen met behoud van het complete pand. Ideeën genoeg maar er is ook een investeerder nodig. Nu het lijkt dat deze is gevonden vinden wij dat dit college deze ontwikkelaar met open armen had moeten ontvangen. Niet zo zuinigjes als het college nu heeft gedaan.

De VVD is van mening dat een kwaliteitsimpuls van het centrum van Losser ook mogelijk moet zijn met behoud van de Aloysiuslocatie. Vanuit die gedachte moet dit college aan het werk. Dat is de opdracht die de Losserse bevolking aan dit college geeft. Hopelijk wordt het serieus genomen. Dat betekent dus alle hens aan dek als het gaat om de alternatieven die wel door de Losserse bevolking worden gedragen serieus te onderzoeken.